Utmärkelser & Media

Klientanpassad Evolution

2018/06/11

Varje resa är unik


och alla företag vi samarbetar med har sin egen ambition, historia och användarmålgrupp. Att snabbt och effektivt identifiera hur vi som designföretag bäst kan bistå en klient är en hörnsten i varje lyckat projekts fundament. Det första steget i Evolving Design™!

Den senaste tiden har varit fylld av goda exempel på detta och nedan nämner vi några.

 

INTERVJU


Nyligen fick vi möjlighet att diskutera detta i en intervju av Stora Designpriset. Där berättar vi om ett projekt tillsammans med AI-företaget Unibap. Här är ett uttag:

 

Koncept med kodnamn ”Burger”

Resultatet är ett genomarbetat koncept med kodnamnet ”Burger”, med anledning av ovan- och underdelens mjuka form med en svart bård mellan. IVS:en har fått ett ”kroppsnära” formspråk med inbjudande färger och mjuka formövergångar med matta och obrutna ytor. Även en robotarm med samma formspråk har tagits fram.

– Vi är jättenöjda. Målet har varit att skapa ett enklare möte med en produkt som man vill ha i sin vardag. Det har vi uppnått tack vare täta avstämningar och möten med Unibap, säger Felix Meijer.

Fredrik Bruhn, vd på Unibap, är lika positiv.

– Samarbetet har varit mycket givande och gett nya perspektiv på framtida produktdesign som kan förstärka vårt varumärke. Vi fick genom priset möjlighet att göra en bred analys av vår nuvarande design och prova olika varianter för vårt vidare interna arbete för framtidens produkter, säger han.

 

Hela artikeln kan läsas här:

”Ny design ska bredda marknaden för Subcontractor Jumpstart-vinnaren Unibap”

 

 

 

EXAMENSTIDER


Parallellt med detta spännande projekt har vi även bistått med undervisning i kurserna Bild samt Design 1 under det avslutande läsåret vid Volvoägda GTG. Dessa teknikprogramelever tog i dagarna examen. Vi hade möjlighet att tillsammans med personal från skolan och representanter från Volvo Car Group gratulera dem för deras otroliga prestation och de möjligheter de har framför sig.

Vi ser nu fram mot att följa dessa unga vuxnas karriärer inom design, arkitektur och en mängd andra av deras intressen som vi fått ta del av under kurserna. Även här har vi arbetat efter kundens unika ambitioner – både skolans och de enskilda elevernas – för att säkerställa en skräddarsydd ’evolution.’

 

 

 

DESIGN-S


Vi ser även fram mot dagens tillkännagivande av Design S – Swedish Design Awards, där Actsafe’s ACX nominerats som en potentiell vinnare i kategorin B2B. Vi är så klart otroligt stolta över att ha fått göra denna resa med Actsafe och vill gratulera dem för all framgång de har!


 

Dela